De Week van de Brailleliga, opgericht in 1948, heette oorspronkelijk de Week van de Blinde, en later in de jaren '50 de Veertiendaagse van de Blinde.
Tijdens deze bijzondere week zet de Brailleliga via de media een grootse sensibiliseringscampagne op touw die zich oriënteert naar het grote publiek toe alsook naar degenen die regelmatig contacten hebben met blinde of slechtziende personen.
Elk jaar wordt een ander onderwerp aangehaald. De Brailleliga tracht op die manier het publiek gevoelig te sensibiliseren over de dagelijkse moeilijkheden die personen met een visuele beperking ondervinden.
Mobilitei in vraag
Samen naar meer zelfstandigheid!
De Brailleliga begeleidt blinde en slechtziende personen naar dagelijkse overwinningen.
100 jaar Brailleliga
De Brailleliga begeleidt gratis blinde en slechtzienden personen, hun leven lang.
De Brailleliga biedt elke dag gratis hulp aan blinde en slechtziende personen om een sociaal leven te behouden.
Elke dag begeleidt de Brailleliga blinde en slechtziende personen naar zelfstandigheid.
Slechtziendheid, je moet het beleven om het te begrijpen.
Slecht zien voor even, niet zoals voor het leven
Je hoeft niet altijd goed te zien om goed te werken.
Gaan en staan waar je wil, wanneer je wil en zonder beperkingen. Dat is vrijheid.